• Reklam

Battles 2017

Allt som rör musik

Battles 2017

Inläggav Bananskalle » lör 16 dec 2017, 22:14

Ytterligare sju omgångar såg dagens ljus

08 Dansband
09 Manowar
10 Sommar
11 Delgera en musikuppgift
12 Cover på diskantbidrag
13 Orup
14 Jultema


1. Vad var bra?
2. Vad var otroligt cp?
3. Vad skulle ni vilja ha gjort annorlunda?
4. Kan man tänka sig ett liv UTAN diskantbattles, d.v.s pallar vi att fortsätta 2018?
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Reklam

Re: Battles 2017

Inläggav vikko98 » lör 16 dec 2017, 22:30

1. Uppdraget var absolut roligast för min del. Annars är det roligt på de flesta plan.

2. Att vi tappade i deltagarantal.

3. Manowar-battlet var svårt för min del. Judas-upplägget var ju lite roligare i det avseendet. Sen skulle jag vilja se lite mer begränsningar och krav för det är då folk oftast lyckas tälja guld. Uppdraget och dansband talar nog för sig själva där.

4. Det är ju det roligaste kreativt jag har nuförtiden...men mycket av charmen försvinner ju när det inte är så många deltagare och när man plockar vem som är vem efter första strofen.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battles 2017

Inläggav lukas » sön 17 dec 2017, 12:39

1. Att det blir en utmaning varje gång och att det blir hopp mellan genrer. Idag ångrar jag att jag inte bidrog till funk-battlet.

2. Att deltagarantalet minskar. Det tror jag beror på en generellt minskad aktivitet på forumet överlag.

3. Cover på diskantuppdrag. Hade velat köra You Suck men pga sjukdom så fick jag ta nåt annat för leverera ville jag ju. Och det var skönt att få den låten klar till sist.

4. Det är aproligt! Just för att det är en utmaning varje gång. Manowar för min del var ju sången. Och gitarrsolot :big:
Användarvisningsbild
lukas
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 3037
Blev medlem: tor 10 jan 2008, 15:34
Ort: Karlskrona

Re: Battles 2017

Inläggav Apan » sön 17 dec 2017, 16:15

Jag håller med ovanstående. Trots min numera cementerade kisstatus tycker jag absolut vi ska fortsätta. Man får prova lite saker man aldrig trott man skulle göra, vilket i detta fallet är en bra sak.
Senast redigerad av Apan sön 17 dec 2017, 16:17, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Battles 2017

Inläggav Laban » mån 18 dec 2017, 10:15

1. Vad var bra?
Kreativiteten! Folk hittar på och vinklar saker på ett sätt jag aldrig skulle kunna själv. Jag har fnissat mången fniss. Ibland blir det till och med bra musik av det hela. Dansbandsbattlet till exempel, helt otroligt.

2. Vad var otroligt cp?
I varje battle dyker det upp något bidrag som är helkonstigt fast ändå bra på nåt sätt och det är detta som är det finaste med våra battles. Bananskalles orupbidrag, battle hymns, tutut-låten, terges pianosolo osv. Sånt händer ju inte utanför detta forum.

3. Vad skulle ni vilja ha gjort annorlunda?
Apans beställning av black metal-cover. I efterhand kan jag tycka att jag satte ribban för högt och gav upp för snabbt. Helt klart ett misslyckande från min sida.

4. Kan man tänka sig ett liv UTAN diskantbattles, d.v.s pallar vi att fortsätta 2018?
Självklart fortsätter vi. Det är trevligt att ha en plattform för musikaliska idéer som inte platsar nån annanstans samt att tvingas ta sig ut på okänd mark då och då. Ännu roligare att lyssna på andras grejer.
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Battles 2017

Inläggav Apan » mån 18 dec 2017, 19:02

Brutaldöds eller möjligtvis tech death är den korrekta termen. [emoji19]
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Battles 2017

Inläggav Laban » sön 24 dec 2017, 11:59

Idag är det julafton. Jag och frugzter värmer upp med att lyssna på dansbandsbattlet. Självklart måste vi fortsätta producera denna sortens guld också nästa år. Så mycket fröjd! Pizza och kiss!
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Battles 2017

Inläggav vikko98 » sön 24 dec 2017, 14:39

"Förtröllad svart magisk natt"

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg


Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 7 gäster

  • Reklam
cron