• Reklam

Vad ska vi göra med Diskant?

Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Apan » sön 06 maj 2018, 10:18

Det finns lite olika försök att flytta aktiviteten annorstädes. Främst till Facebook eller reddit. Bananen har också reggat ett battleforum, som säkerhet om detta skulle försvinna som jag förstått det.

Jag använder reddit ändå och tycker det är bra. Det är lite annorlunda från ett vanligt forum, men det vänjer man sig vid. Personligen tycker jag det trådade formatet är bättre. Den största skillnaden är att postningar arkiveras efter sex månader. Detta innebär att man inte kan kommentera på dem efter det.

Facebook är inget alternativ för min del, har inget konto kommer inte skaffa ett.

Då återstår frågan vad som är fel med det nuvarande. Aktiviteten är inte överväldigande, men det är inte säkert att en flytt fixar det. Men man kan alltid försöka. Allt är battles numer ändå, så om alla inblandade flyttar så är det löst utan förlust. Mina största problem är inga moderater och tapatalk som är en trist app.

Någon borde åtminstone kontakta våra frånvarande mästare och ta över moderatorskapet. Jag (och alla andra) är moderatorer på reddit, så där är saken redan löst :approve:.

För den som vill kolla:
https://www.reddit.com/r/Musikforum/

För android rekommenderar jag denna app: https://play.google.com/store/apps/deta ... ayo.reddit
Senast redigerad av Apan sön 06 maj 2018, 10:44, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Reklam

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav vikko98 » sön 06 maj 2018, 20:50

För min del så sitter jag, i nio fall av tio, framför datorn när jag är inne på forum. Fy fan för att sitta med telefonen... :dead:

Jag tror, precis som B-skalle, att en flytt inte skulle göra ett skit för att få nytt liv i det här. Sen undrar jag om moderatorer ens behövs? På Bojen ja, men här?

Reddit är skitrörigt tycker jag så jag har ingen större lust att börja med det. Det skulle heller inte göra mig mer eller mindre aktiv.

Men om folk hellre migrerar så gör ni det och så blir det vad det blir kvar av forumet.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Apan » sön 06 maj 2018, 22:52

Jag blir less på att robotar är inne och postar på gamla trådar. Förr godkände väl en moderator nya medlemmar. Eftersom vi inte får några nya riktiga medlemmar skulle det lösa problemet. Alltså att ha en moderator som inte godkände postbot175az som användare. Det är det jag vill ha moderator till, de få människor som är här kan sköta sig.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Ilja » mån 07 maj 2018, 10:57

Jag varnade om internet redan på 90-talet, men folk kallade mig foliehatt tills jag kände mig tvungen att skriva ett inlägg om detta. https://www.sweclockers.com/forum/trad/ ... oliehatten

Jag har hängt med sedan GMF-plankettiden och har alltid framträtt med namn och bild. Alla har något att dölja. Det betyder inte att man gör något fel. Lägg inte upp bilder på ditt körkort på Facebook! Internet är en väg in i ditt hem, ditt liv, ditt innersta. Någonstans måste det väl finnas en gräns för vilken information man är villig att byta bort mot privilegiet att :like: bilder. Jag vill gärna fortsätta vara en del av detta nätsamhälle, men inte till priset av att hänga på Facebook. Man ska inte släppa in strumfer i nätverket!
Användarvisningsbild
Ilja
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 15:46
Ort: Västerås

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Ilja » mån 07 maj 2018, 13:26

Kul att skriva här när senaste besökaren i denna del av forumet var Tutankhamon. :disapprove:
Användarvisningsbild
Ilja
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 15:46
Ort: Västerås

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Laban » tis 08 maj 2018, 12:44

Jag är för gammal för att byta plattform och har mer eller mindre tappat intresset för gitarrutrustning så jag hänger mest här för tramsets skull. Jag stannar här i ensamhetens kabyss tills skutan sjunker. Skulle intresset för pryttlar återkomma så kanske jag reggar mig på bojen.
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Apan » tis 08 maj 2018, 19:23

Det är bara dumheterna och battle (bara delvis dumheter) som är värt att behålla. Orka hålla på med gitarrprylar.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Apan » tor 10 maj 2018, 13:49

Nya hjälten MichaelSmith är ett välkommet tillskott. Kan nog tända gnistan igen.
Senast redigerad av Apan tor 10 maj 2018, 13:49, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Disktant » tor 10 maj 2018, 22:19

:popcorn:
Användarvisningsbild
Disktant
Admin
Admin
 
Inlägg: 3381
Blev medlem: sön 19 aug 2007, 19:49

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Ilja » lör 12 maj 2018, 12:10

Disktant skrev::popcorn:


Men regga sig nu! Vi ska snart till att fira tiomedlemsjubileum.
Användarvisningsbild
Ilja
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1075
Blev medlem: ons 13 maj 2009, 15:46
Ort: Västerås

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Apan » ons 23 maj 2018, 20:27

Numwantida är ännu ett välkommet tillskott bland senaste tidens kvalitetsinnehållspostare.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Henkie » tor 12 jul 2018, 11:22

Välkomna till Gitarrplanket. Det enda vettiga gitarrforumet i modern tid! :arrow:
SVERIGES LEDANDE GITARRFORUM! www.facebook.com/groups/gitarrplanket
Användarvisningsbild
Henkie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:13
Ort: Oslo

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav Henkie » tor 12 jul 2018, 11:22

Man kan ha troll på Facebook!
SVERIGES LEDANDE GITARRFORUM! www.facebook.com/groups/gitarrplanket
Användarvisningsbild
Henkie
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4994
Blev medlem: tor 27 dec 2007, 22:13
Ort: Oslo

Re: Vad ska vi göra med Diskant?

Inläggav HassanStu » mån 06 dec 2021, 10:18

:roll:
HassanStu
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 06 dec 2021, 10:08
Ort: Stockholm,Sweden


Återgå till Buggar, Frågor, Förslag, Synpunkter m.m

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

  • Reklam
cron