• Reklam

Battle #17. Länk och eftersnack

Allt som rör musik

Re: Battle #17. Länk och eftersnack

Inläggav rocky67 » tor 21 jun 2018, 19:42

Tack Apan. It’s good to be king.
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Reklam

Re: Battle #17. Länk och eftersnack

Inläggav Bananskalle » tor 21 jun 2018, 19:46

Har fulat mig med m/s på både hobos och vikkos låtar. Sångsmygare :-/
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Battle #17. Länk och eftersnack

Inläggav rocky67 » tor 21 jun 2018, 21:34

Jag gillar penisar och grejer.
Användarvisningsbild
rocky67
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 5369
Blev medlem: mån 20 aug 2007, 21:32
Ort: Uppsala

Re: Battle #17. Länk och eftersnack

Inläggav vikko98 » mån 09 jul 2018, 19:52

Alldeles för sent men livet har en tendens att dra iväg i 340 km/h ibland. Men här är min recension:

1. Lukas rappar fett och den lyfts av sin råhet och Timbuktu-flört. Rockys bakgrund är klockren med sin supersnodda slinga som jag så väl känner igen men inte kan placera. Alltså alla ingredienser för att bli en sommarplåga på riktigt om den sprids i rätt kanaler. Kunde "Boten Anna" så kan ni.

2. Hobos kärleksförklaring som inte luktar så mycket sommar och som kanske inte når upp i sedvanlig Hobo-klass. Hög lägsta nivå i alla fall. Jag intog en roll som avundsjuk och pretentiös basist/bakgrundssångare, tycker det gifte sig hyfsat...

3. Ännu en sommarplåga på dansgolven. Tänk er 200 st hormonstinna unga vuxna på ett dansgolv i Varberg som sjunger "Stjearteen blior roed" med fingret högt i luften. Sprid...

4. Apan gör juste TV-spelsmusik, hade passat ypperligt i t. ex. 'Blue Shadow', men jag hittar inte sommarkopplingen riktigt...

5. Lukas gör en intressant tolkning av en odödlig hit som ligger mig ganska varmt om hjärtat. I Lukas version så lyfts texten fram så att jag för första gången hör den... :thumbup: Men sommarkänslan fattas mig.

6. Bögstress för första gången på evigheter. Är ganska nöjd med arret och texten men min sång är katastrofdålig och helheten är alldeles för snäll, det hade behövts lite mer attityd. Försökte ge alla ett hyfsat anpassat uppdrag och jag är tacksam för deltagandet... :kisses: :kisses: :kisses:

7. "-The question is: What is a Mah na Mah na? -The question is: Who cares?" Jag ber om ursäkt Laban för att jag inte levererade i tid, jag hade massor av roliga idéer men det blev bara racerbilgitarr... En samling i knas men sommarkänslan fattades mig här också...

Årets sommarbattle hade sina hits men höll tyvärr inte samma standard som förra årets upplaga, då hade alla var sin...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Battle #17. Länk och eftersnack

Inläggav Apan » tis 10 jul 2018, 00:40

Kan hålla med om att sommarhitfaktorn var låg på mitt bidrag. Hade planerat något annat, men utebliven planering och extra syntfeeling gjorde att det blev så här istället. Men en glad låt är det tror jag. Tänkte inte tv-spel under skapandet, men det är en passande beskrivning.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Föregående

Återgå till Musikforum

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 23 gäster

  • Reklam