• Reklam

Vad gör du just nu?

Övrigt

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Pata » fre 24 aug 2018, 18:43

Smyglyssnar när sonen övar det här riffet. Det tar sig!

Användarvisningsbild
Pata
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2535
Blev medlem: fre 15 feb 2008, 23:45

Reklam

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tor 30 aug 2018, 16:32

Första arbetsdagen sedan typ 22/12 2017 :sad2:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tor 30 aug 2018, 21:34

Apropå inget, vilket parti vill ta bort föräldrapenningen?
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav vikko98 » sön 02 sep 2018, 09:38

Min arbetsgivare AB Rövknull har så härligt beslutat att vårt skift kommer att jobba övertid söndagar på vår dagvecka. Innan har vi alltid jobbat över på vår sena vecka som ändå förstörd när man kommer hem fredag natt och ska upp tidigt på måndagen. Men det är väl lika bra, fritid och familj är ju bara ett satans otyg...

De har sagt att övertiden ska hålla på i åtta veckor framåt men det blir förmodligen resten av året.

:smile: :smile:

Jag måste nog bli greve, tror jag.

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Terge » mån 03 sep 2018, 08:29

vikko98 skrev:Min arbetsgivare AB Rövknull har så härligt beslutat att vårt skift kommer att jobba övertid söndagar på vår dagvecka. Innan har vi alltid jobbat över på vår sena vecka som ändå förstörd när man kommer hem fredag natt och ska upp tidigt på måndagen. Men det är väl lika bra, fritid och familj är ju bara ett satans otyg...

De har sagt att övertiden ska hålla på i åtta veckor framåt men det blir förmodligen resten av året.

:smile: :smile:

Jag måste nog bli greve, tror jag.

/Niklas


Ring hamnfyran, blockera hela jevvla Torslanda!
http://www.egonaut.se
Deliminati - ute nu på Mighty Music!
Användarvisningsbild
Terge
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4372
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 10:52
Ort: Borås, Västra Götaland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » mån 03 sep 2018, 11:24

Det viktiga är nu att du strejkar sönder hela företaget och därefter kräver högre a-kassa.

Greve Af-Kassa.
Låter ju ståndsmässigt. :like:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav vikko98 » mån 03 sep 2018, 14:13

Jag ska hungerstrejka...

:popcorn:

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Terge » mån 03 sep 2018, 15:19

vikko98 skrev:Jag ska hungerstrejka...

:popcorn:

/Niklas


Du skall producera, så att ni har pengar över att betala era konsulters (mig) hutlösa timpengar!
http://www.egonaut.se
Deliminati - ute nu på Mighty Music!
Användarvisningsbild
Terge
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4372
Blev medlem: mån 10 dec 2007, 10:52
Ort: Borås, Västra Götaland

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav vikko98 » tor 06 sep 2018, 09:02

Ånej, är du en av dem som, i stort sett, bara ställer till med en massa dumheter trots sin oproportionerligt stora, för det "arbete" som utförs, lön?

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » mån 10 sep 2018, 14:48

Vad tror ni om framtida regering, vilken sammansättning? Blir det MP allena?
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav vikko98 » mån 10 sep 2018, 16:30

Regering schmegrering...

Oavsett bådar det inte gott...

/Niklas
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that, of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.soundcloud.com/vikko98
Användarvisningsbild
vikko98
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 4462
Blev medlem: fre 28 dec 2007, 00:00
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Laban » mån 10 sep 2018, 17:01

Kristersson blir nästa statsminister. Då Moderaterna nu har en migrationspolitik som närmar sig SD tror jag att SD godkänner det hellre än att få 4 år till med Löfven eller ondskan själv.
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Pata » mån 10 sep 2018, 17:20

Löpsedlarna säger "maktkaos"...
Användarvisningsbild
Pata
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 2535
Blev medlem: fre 15 feb 2008, 23:45

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » mån 10 sep 2018, 20:31

Laban skrev:Kristersson blir nästa statsminister. Då Moderaterna nu har en migrationspolitik som närmar sig SD tror jag att SD godkänner det hellre än att få 4 år till med Löfven eller ondskan själv.
Hade varit grymt att slippa Lövets nylle, men tror inte M går SD till mötes. Varsitt sänkt förslag och sen omval?
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » mån 10 sep 2018, 22:27

Jag var på ett seminarium idag som hölls av en public affairs-firma (bestående av ex-politiker, presschefer etc etc). De menade att den konstellation som media framhåller som genomförbart, d.v.s S, MP, C och L, är den mest osannolika kombinationen av dem alla. MP vill inte sitta i regering en gång till då det leder till implosion, LO skulle aldrig tillåta att C och L får något att säga till om i arbetsmarknadspolitiska frågor, för att inte tala om att S inte vill regera med 28%. Det kommer ofelbart att leda till ett ännu sämre utgångsläge 2022. De har haft en fallande trend (väljarstöd) de senaste 20 åren och behöver ägna sig åt politikutveckling. 28% i opposition är kalasbra, 28% som regerande part är trist. Så, deras tips var Allians plus stöd av S mot att S får igenom en handfull hjärtefrågor.

Fyra talmansrundor till att hitta en lösning som inte har en majoritet emot sig.

Visst kan ett nyval bli aktuellt, men, det är heller inget som varken S eller M vill då deras partikassor nu är tomma plus att eftersom de båda har minskat väljarstöd och färre mandat behöver de nu inleda med att säga upp personal.

Mycket spännande :tongue:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 11 sep 2018, 00:08

Det jag har svårast att förstå är varför sossarna vill ha kvar Löfven. Utan honom hade det varit lättare att få alliansstöd. Kan de inte skrapa fram någon bättre måste det vara redigt kört.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tis 11 sep 2018, 07:04

Jag undrar om inte Löfvén väcker empati? Man vill liksom inte vara elak mot honom :-/

Bara han inte ersätts av Magdalena Andersson. Henne orkar jag bara inte med. I så fall lägger jag mig på spåret.

Fridolin borde bytas ut asap. Mp's kommande språkrör torde vara Per Bolund och/eller Alice Bah Runke.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 11 sep 2018, 08:31

Tillbaks med Birger och kör miljöpolitik igen så ordnar det sig nog. Nuvarande är inkompetenstornado deluxe.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Laban » tis 11 sep 2018, 08:41

Jag får erkänna att jag röstade på MP förra gången i tron att det skulle bli miljöpolitik och världsräddning på agendan. Istället blev det islamism och trams. Jag känner mig ganska lurad.

Gällande min teori om nästa regering ovan så tror jag inte att M skulle bjuda SD på inflytande. Jag tror att SD kommer stödja en M/KD-regering just med tanke på att deras migrationspolitik börjar likna SD:s, vilket innebär att SD skulle få igenom något ganska nära sin egen politik i deras viktigaste fråga, fast utan att vara med. Detta tycker jag skulle vara det smartaste draget av SD snarare än att sätta sig på tvären och tvinga fram nån S/MP/L/C-konstellation och därmed fortsätta med dagens migrationspolitik i 4 år till.
Hemmagjord hårdrock:
http://www.manthraah.com
Användarvisningsbild
Laban
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 1894
Blev medlem: sön 09 dec 2007, 22:45
Ort: Lund

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tis 11 sep 2018, 10:06

Det är märkligt att islamism ändå tas förhållandevis lätt på, tom när det förkommer i riksdagspartier. Borträknat kriget i Syrien har runt 1000 pers har körts över, skjutits och sprängts av IS de senaste tre-fyra åren, vidare har vi (på hemmaplan) tvångsgifte, hedersmord, könsstympningar, sjukhusstormningar, stenkastning mot brandkår och ambulans, bilsläpningar (wtf?!) och t.o.m mordförsök mot polis - där det bara är en tidsfråga tills det "lyckas". Men det är ändå rädslan över att Jimmie Åkesson vill bygga koncentrationsläger som är störst. Det ena är ett reellt hot som har pågått under flera år. Det andra är en förhållandevis tramsig hypotes.

Jag ser heller inga överlevande från Gulag som kan vittna om kommunismens historia?

Under senaste mandatperioden har jag gått ur kyrka och fack. Kyrkan p.g.a det politiska ställningstagandet och facket Ledarna (som ändå inte var LO-anslutet) då de utropat Fatemeh Khavari som framtida makthavare. Finns det någon som får mig att resonera kring att springa till skogs och leva mina dagar i en trädkoja (med liten ofet studio) som ett naturbarn mer än Magdalena är det nog Fatemeh. :disapprove:
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 11 sep 2018, 13:12

Har fram till detta val röstat på Miljöpartiet då jag gillar djur och natur, men blev också aningen besviken på deras prestationer och nya inriktning.

Kyrkan gick man ur när man var 18. Bananen med sin direktörslön och dito bonus har väl finansierat en katedral eller två vid det här laget.

Vår effektivitet som IS-krigarfabrik borde ligga högre upp på diverse agendor. Högre än ett tämligen litet gäng verklighetsfrånvända individer som NMR.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » tis 11 sep 2018, 13:19

Laban skrev:.Gällande min teori om nästa regering ovan så tror jag inte att M skulle bjuda SD på inflytande. Jag tror att SD kommer stödja en M/KD-regering just med tanke på att deras migrationspolitik börjar likna SD:s, vilket innebär att SD skulle få igenom något ganska nära sin egen politik i deras viktigaste fråga, fast utan att vara med. Detta tycker jag skulle vara det smartaste draget av SD.

Blir ju en delikat balansgång för alla parter. SD:s väljare har antagligen nära till att surna till om de upplever att de inte fått tillräckligt inflytande. Moderaternas väljare förlorar gissningsvis inte alltför mycket sömn över en minskande flyktingström, men det får ju inte se ut som det beror på SD.

Håller med om att det vore det smartaste för SD, vi får se vad som händer.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tis 11 sep 2018, 14:17

Annie Lööf får nog hacka i sig en stramare migrationspolitik om hon vill sitta i regering. Den nya stramare linjen delas ju f.ö av S, så.... det är bara den här märkliga afghanhistorien som delar partierna.
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Bananskalle » tis 11 sep 2018, 22:43

Lyssnar Diskantarna på på poddar på Kvartal?

https://kvartal.se/fredagsintervjun/
Användarvisningsbild
Bananskalle
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 9003
Blev medlem: mån 25 feb 2008, 22:03
Ort: Örby

Re: Vad gör du just nu?

Inläggav Apan » ons 12 sep 2018, 00:09

Är av gamla skolan, har inte lyssnat på en pod någonsin :fnys:. Förutom Line6 då :disapprove:.
Användarvisningsbild
Apan
Medlem
Medlem
 
Inlägg: 8386
Blev medlem: ons 15 sep 2010, 22:30
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till Off topic

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster

  • Reklam