zeta55 skrev:Tja, någon post måste ju bli min första på forumet
Mitt hembyggda nyuppdaterade pedalbord tänkte jag visa upp.
Under locket gömmer sig 9VDC samt 12VDC matning. Lite rörigt kanske men det funkar
/Krister
World of Robots skrev:Well här är mitt. Har inga bra (närgångna) bilder på det tyvärr.
helmik skrev:Våra ideal när det gäller prylar på golvet skiljer sig åt en hel del. Själv vill jag ha så lite som möjligt (en Tonelab SE). Men jag kan konstatera att vi har samma smak när det gäller mattor!
World of Robots skrev:helmik skrev:Våra ideal när det gäller prylar på golvet skiljer sig åt en hel del. Själv vill jag ha så lite som möjligt (en Tonelab SE). Men jag kan konstatera att vi har samma smak när det gäller mattor!
Jag vill egentligen också ha så lite som möjligt, men det handlar ju om soundet pedalerna ger. Hade en Tonelab kunnat låta exakt likadant som de pedalerna jag använder mest hade jag ju kört en Tonelab helt enkelt.
helmik skrev:Jo, jag förstår det. Jag är väl mindre kräsen helt enkelt. Men som sagt tidigare, jäkligt snygg matta!
iStofil skrev:zeta55 skrev:Tja, någon post måste ju bli min första på forumet
Mitt hembyggda nyuppdaterade pedalbord tänkte jag visa upp.
Under locket gömmer sig 9VDC samt 12VDC matning. Lite rörigt kanske men det funkar
/Krister
Så oerhört kaxigt med ett helt bord (nästan) bara bestående av egna byggen--och sen ministärkaren till det. Snygga är dom också. Jag antar att dom låter lika bra som sina förebilder?
iStofil skrev:Bidrar väl med en bild på mitt oordnade bord också.
Lite om de mer obskyra pedalerna. HOG:en är ett nytillskott, men är precis hur kul som helst att ha att göra med, men det krävs en del tid och arbete om man vill använda den som annat än som glorifierad oktavpedal. Robotalken är också en mycket intressant pedal, den kan låta hur bra som helst på egen hand, men det är svårt att hitta utrymme för den i musik, men det kommer. Fuzzen är in ICBM, dvs. någ Big Muff-klon. Super Feedbacker & Distorsion pedalen går inte att ha till något vettigt, övertonerna den genererar klingar falskt i nio fall av tio, men den kan man trampa på när man har tråkigt. I bakgrunden står en kille--kommer inte riktigt ihåg vad han heter--och håller allting under kontroll.
zeta55 skrev:
Den där HOG:en skulle nog vara kul att prova, är den lite som en analog gitarrsynt eller?
/Krister
iStofil skrev:zeta55 skrev:
Den där HOG:en skulle nog vara kul att prova, är den lite som en analog gitarrsynt eller?
/Krister
Jo, det är en gitarrsynt och den låter ganska analogt även om den är digital. Det är en ganska rejäl inlärningströskel innan man får nåt vettigt ur den, jag har inte kommit så långt än men jag kan iallafall säga med säkerhet att den kommer finna sin plats så småningom. Det blir lite som om gitarren + HOG:en blir ett helt nytt instrument på sätt och vis. Men när jag hade hört ljudklippen på EHX:s hemsida (http://www.ehx.com/ehx2/Default.asp?q=f&f=%2FCatalog%2F01%5FNew%5FProducts%2F07%5FHOG%2F11%5FGerry%5FLeonard) så visste jag direkt att det där skulle vara nåt för mig.
zeta55 skrev:
Tack för svaret. Intessant lät den ju på ljudfilerna i länken. Har själv alltid haft en dragning åt modulerande, oljudskapande pedaler, kanske mest för att dölja att jag är rätt kass på att spela då
Vilken prisklass ligger en dylik tingest i?
/Krister
iStofil skrev:
Har du testat Xotic Robotalk då förresten?
pafal skrev:MOD!
Flyttade min egen pedalbordstråd hit, där den hör hemma
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster