crille skrev:Du menar att ett forumtroll har bättre koll?
Perkele.
Wah?
jazzfromhell skrev:Redan första skylten är ju fel: "Diminished scales"? Har aldrig nånsin hört Yng spela en sån.
Det är ju alltid mer eller mindre teoretiskt svammel när han ska förklara nåt. Det är ju inte hans starka sida direkt...
335dot skrev:crille skrev:Du menar att ett forumtroll har bättre koll?
Perkele.
Wah?
Nä, men har man så stort ego som Yngvä och sitter i ett gitarrmagasin och briljerar med sina teoretiska kunskaper så ska man tammefan kunna det också.
335dot skrev:Jo, det missade jag.
jazzfromhell skrev:Redan första skylten är ju fel: "Diminished scales"? Har aldrig nånsin hört Yng spela en sån.
Det är ju alltid mer eller mindre teoretiskt svammel när han ska förklara nåt. Det är ju inte hans starka sida direkt...
Urban skrev:jazzfromhell skrev:Redan första skylten är ju fel: "Diminished scales"? Har aldrig nånsin hört Yng spela en sån.
Det han spelar vid 4.40 trodde i alla fall jag var en dimskala?
Eller menar du att han även måste spela halvtonerna för att det ska räknas som en dimskala?
John The Revelator skrev:Han sammanfattar ju hela sin karriär i ett klipp... Inte illa...
Men ärligt, hur jävla kass är han på engelska? Han måste ju bott i Amerikatt i 20 år? Skämskudde...
jazzfromhell skrev:John The Revelator skrev:Han sammanfattar ju hela sin karriär i ett klipp... Inte illa...
Men ärligt, hur jävla kass är han på engelska? Han måste ju bott i Amerikatt i 20 år? Skämskudde...
Tror det till och med är 30 år
jazzfromhell skrev::ugeek:335dot skrev:Jo, det missade jag.
Vilken miss reagerade du på då? Att han säger Phrygian istället för Phrygian Dominant? Eller den luddiga/felaktiga definitionen av Pizzicato?
335dot skrev:jazzfromhell skrev::ugeek:335dot skrev:Jo, det missade jag.
Vilken miss reagerade du på då? Att han säger Phrygian istället för Phrygian Dominant? Eller den luddiga/felaktiga definitionen av Pizzicato?
Precis, phrygian och harmonic minor är inte related som han påstår.
jazzfromhell skrev:Det finns ju massor av namn på detta 5:e mode av harmonisk moll:
Phrygian Dominant
Mixolydian flat 9 flat 13
Phrygian Major
Balkan
Spanish Phrygian
Spanish Gipsy
Ahava Rabah
Mixolydian b2 b6
Phrygian Major
Phrygian Altered
Aeolian #7
Freygish
...och det bästa av dom alla: Vakulabharanam (i syd-Indisk klassisk musik)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster